Friday, February 11, 2011

cuti-cuti yang terukkk pada 9/2/2011-10/2/2011

ok guys aku baru nak update pasal cuti aku yang xbrape best nee..


ehm ne cik anam punya cincin da... dia da nak kawen tahun ne berkobar-kobar dia nak blik tunjuk kat tunang dia huhu... aku terharu beb kawan aku nak kawen...

kat sunway piramid nak main aisskating, my bike parked here with unidentified bikers

paking motor kat 3B

taadaa kasut blade yang tak tajam

sila abaikan iklan nee if anda seorang non-muslim pergi la makan sana...

my ex place ... tengok aku dapat bayang kan dia sangat berubah sama la dengan bangunan ne

moneral melaka yang lom g siap2 aku tertuggu2 nak naik

melaka river cruise tidak sah datang melaka if tidak naik bot tut..tut...

jambatan yang membawa segala memori indah baginya

sungai melaka yang indah di waktu malam

jambatan walk walk(aku lupa nama dia)

aku jumpa orang isap gam and perempuan joging

joging for refreshment

teringin nak naik suatu pada masa nanti

di dataran pahlawan melayan blues bukan blue jangan salah anggap

dekat pulau gadong disini semuanya bermula jeng..jeng ...jeng

papan tanda dulu penginapan pelajar perempuan uitm sebelum bertukar utem

jonker walk pada kul 11.30 mlm bawa motor ke hulu hilir macam nak tumpang atoiyaiii

pedistrain walkk



jonker walk melaka welcome evebody... aku bukan orang melaka aku orang puchong..

jonker walk pada waktu malam tangkap gambar masa bawak motorsikal



jam kat menara menunjukkan puluk 11 malam para pelancong dinasihatkan balik

nampak kincir angin dari dataran kota lama

dekat round about rumah papentah eh korang pergi la sana ne memisah kan jalan pergi ke mahkota perade and jonker walk

tangga naik ke gereja tinggalan sejarah melaka semuanya sebenarnya dalam kubu a famosa tetapi telah diruntuhkan oleh british

xpasti ni kapal siapa design macam kebaratan... kapal melayu lain sedikit... sebenarnya kita punya lebih besar layarnya berbentuk naga

eh eh hantu mana muncul ne... sila abaikan...

k sampai kat cini aku nak story cikit... masa tangkap gambar ni tetiba da mak nyah terjah dari belakang aku perasan tapi wat dono je... makin x dihirau kan makin menjadi-jadi lak so aku sound dia baru dia belah... i am stright ok... 

terkenang aku and faiz pergi cini pada waktu malam... ex aku tak berani dowh tengok nanti dia pengsan...

meriam mana nih woi melaka punya meriam lebih besar dari nii....ini meriam portugis kualiti yang teruk

nee takat tempak gerai kayu pak leman kopi boleh la tumbang tapi nak tembak umah aku sampai esok tidak roboh

then aku sewa hotel rm 40 katil dia aku geli nak tido da tompok-tompok.... bayangkan aku pikir macam-macam.... biasalah budget hotel katil seminggu sekali basuh.. ntah apa yang orang sebelum nii wat sampai tinggalkn tompok-tompok aneh.... misteri

soo ni berhampiran labis.... cantik kan jalannye leh aku selitkan baju aku kat celah-celah lubang jalan....

nii jalan on the way pergi ke ledang nice trip to meee credit to my hands those took this pic.  hehhehehe

perhatian signbord nee menunjukkan jalan ke jementah... full name dia jemu entah... lepas sultan minum air dekat suatu sungai airnya segar amat jadi lah segamat... kemudian baginda melintasi kawansan hutan didirikan penempatan sementara... tetapi baginda merasa jemu dengan kedai-kedai kat cni sebab xda giant.... tetiba baginda terlihat awek kat cini kemudian niat baginda hendak ke negeri melaka di urung semula entah nak pergi ke x nanti x pergi permaisuri melaka murka... jadi jemu entah ke jemu ya akhirnya baginda mengambil awek kat cni dijadikan dayang istana... yela sekurang-kurangnya dayang tuu dapat income lebih la...

under maintanance road.... orang tengah baiki banyak sungguhh lobang-lobang

ni la jakel segamat cantik kan cuba hang sengetkan kepala sikit....

dataran segamat yang aku pada ketika dulu amat-amat jarang kesini

keadaan selepas banjir segamat banyak kereta di cuci kemudia disalai dibawah cahaya matahari

nampak x banyak kedai sedang dicuci

dari sudut pandangan yang lain

bekas-bekas banjir berbau masam plus hanyir uwek-uwek jagan mara orang segamat ana tau hangpa susah tatkala banjir... pastu jalan2 hangpa penuh dengan debu-debu.. uhuk-uhuk

banji berhampiran segamat aku lupa kampung apa nee

ne menghala ke uitm punya hutan seolah-olah tepi sungai padahal if x banjir kering ajew

uitm dihati ku bila datang kat sini memang diorang kasi cold soulder even da graduate... ye sampah macam aku dibuang begitu sahaja.... I am super duper looooserr... say it again wachaa

di bawah library uitm... wahahaa awek ramai siot... 

dekat dengan masjid assyakirin... rindu dengan kat sini tapi pentas nee baru aje di bina

masjid assyakirin yang melalui banyak transformasi

berdekatan dengan dewan seri peria

dekat parking kereta bawah dari bilik lecturers... biasa laa... lecturers kebanyakkan xmau berkawan ngan kita    
sebab IQ kita rendah... budak-budak la katakan

dekat dengan pintu pak guard nak ucap kan selamat tinggal my place... jantung.. hati..pikiran..perasaan... segala yang terhasrat telah terluah.... aku sedih meninggalkan mu... tempat aku berhemps pulas memohon ilmu... tempat aku berlajar becakap orang putih... tempat yang mengajar aku macamana nak berkawan... sori too say u re my heaven on earth...

pondok atm mesin dekat dengan pondok pak guard

pondok pak guard

so long uitm ... muah muah... kiss and hug from your descendent's 

adakah pintu ini masi terbuka untuk aku kembali menziarahinya.... harap-harap yee

my rumah sewa kat jementah dulu skrang orang lain amik alih....

masjid dekat kampung berhampiran dengan taman harmoni


soo this is my journey... cuti aku hanya untuk aku... dan mengungkap kembali perjalanan hidup aku yang lampau... penuh dengan ranjau... kampung nee aku sll bersolat di sini... orang-orang yang ramah.. mesra...cuma aku x sempat mengenali mereka dengan lebih akrab... luv  yall 

No comments:

Post a Comment